TKC digital versterkt onze Vraagbaken!

Interview met Tinky Bart

Wij zijn heel blij dat er ondernemers zijn die hun zakelijke succes inzetten om voor ons het verschil te maken. Iemand die dit ‘dorst’ is Tinky Bart, Directeur van ‘TKC digital’. TKC is een leverancier van kennisplatforms waarmee veel grote bedrijven zoals ONVZ, NS en VodafoneZiggo hun klantcontactcentra uitrusten. Hoe bijzonder is het dat Rotterdam Dorst deze partij tot een van haar partners mag rekenen!

Waarom helpen jullie Rotterdam Dorst belangeloos?

“Het contact met Rotterdam Dorst startte na een zoekopdracht van Fred Kappinga op Google” vertelt Tinky. “Wij kwamen bovenaan in de zoekresultaten en toen heeft hij ons gebeld. Ik werd zo enthousiast van zijn verhaal dat ik graag wilde helpen. Zo kwamen we ertoe om ons kennisplatform – en alle uren om het systeem op te zetten en mensen wegwijs te maken – gratis aan te bieden. We doen dit overigens samen met onze partner Oracle die de techniek levert. Ook zij stellen hun technologie gratis beschikbaar voor Rotterdam Dorst. Als business partners willen we laten zien dat het ons niet alleen om geld verdienen gaat.

We vinden het belangrijk om maatschappelijk betrokken te zijn en kunnen met onze technologie op deze plek het verschil maken. Daarnaast krijg ik er energie van als ik zie hoe al die vrijwilligers zich belangeloos inzetten voor hun (kwetsbare) medemens.”

Leren van elkaar

Tinky vervolgt: “Omdat we bij Rotterdam Dorst niet in een commerciële omgeving opereren, denk ik dat wij ook veel van de betrokkenheid en inzet van de vrijwilligers kunnen leren. Daar kijk ik naar uit.

We zijn net van start gegaan en bezig met het inventariseren van alle kennis en het opzetten van het systeem zodat het makkelijk toegankelijk wordt.

Welke kennis gaan jullie voor Rotterdam Dorst beschikbaar maken?

Door de diversiteit van de Vraagbaken is er bij Rotterdam Dorst een grote variatie in hulpvragen. Denk aan: gemeentezaken, kwijtscheldingen, belastingen, schulden, sollicitatie- en participatieplicht, taalachterstand, juridische touwtrekkerij, wonen, klusjes, gebruikte meubels, kleine verhuizingen, dakloosheid, een lege koelkast, etc.

Om de mensen die hulp vragen zo goed mogelijk te informeren, hebben de Vraagbaakmedewerkers up-to-date kennis nodig over de vele regelingen en voorzieningen. Er zijn ervaren vraagbaakmedewerkers die dit allemaal in hun hoofd hebben zitten. Maar door de groei van Rotterdam Dorst komen er ook minder ervaren medewerkers die hierin op weg geholpen moeten worden. Hier komt ons SmartStart systeem om de hoek kijken.”

Kennis bij alle Vraagbaken gelijk!

“De SmartStart kennisbank is een gebruiksvriendelijke online kennisverzamelplaats die de Vraagbaakmedewerkers helpt om snel het juiste antwoord te vinden op de vragen die de hulpvragers stellen. De SmartStart werkt zowel op de desktop, laptop als op een smartphone. Je kunt in de kennisartikelen gebruik maken van video’s en afbeeldingen of eenvoudig doorlinken naar andere informatie.

De SmartStart is overzichtelijk en biedt meerdere manieren om kennis op te zoeken. Zo kom je onder andere via een menustructuur, de zoekfunctie, favorieten en nieuwsitems snel bij het gewenste antwoord. Gebruikers kunnen ook eenvoudig feedback geven zodat de kennisbeheerder deze kan verwerken en alle informatie bij de tijd blijft. “

"We vinden het belangrijk om maatschappelijk betrokken te zijn en kunnen met onze technologie op deze plek het verschil maken."

Tinky Bart

Dorst als in ‘Durven’ is voor mij…

Je grenzen verleggen. Ik hou wel van een uitdaging. Persoonlijk hou ik van wielrennen en zoek ik net even die hogere berg op of zet ik net dat tandje extra bij. Zakelijk gezien leg ik de lat ook hoog. Vanuit ondernemerschap gecontroleerd risico’s nemen vind ik interessant. Natuurlijk maak je dan weleens een fout maar daar leer je veel van

”Dorst als in ‘Behoefte hebben aan’ is voor mij…

“Wat ik belangrijk vind is dat je vertrouwen hebt in elkaar. Dat je met elkaar dingen aangaat en de schouders eronder zet. Mijn collega’s vertrouw ik blind en zo wil ik werken. Het gaat over elkaar zaken gunnen. Geven en gunnen maakt dat je ook makkelijker kunt vermenigvuldigen!"

Over TKC digital

TKC digital helpt grote bedrijven om vragen van hun klanten in één keer goed te beantwoorden en elke vraag als kans te benutten. Dit doen ze door de kennis binnen organisaties centraal zichtbaar te maken en goed na te denken over de communicatie naar buiten.

Maakt niet uit of die vraag nu via de website, een chatbot, aan de balie, in de winkel of in een contactcenter gesteld wordt, TKC geeft overal het juiste antwoord. In een commerciële omgeving helpt TKC om het verschil te maken door het creëren van loyale klanten én het signaleren van nieuwe business kansen.

Bij Rotterdam Dorst helpen ze om alle sociaal maatschappelijke kennis te bundelen en inzicht te verschaffen in de behoeften van onze doelgroepen waardoor we voor hen eventueel nieuwe diensten kunnen ontwikkelen.